Pazarlama Sektörü İçin Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Teknolojileri

Pazarlama Sektörü İçin Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Teknolojileri

Pazarlamacılar, Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik aracılığıyla geliştirilmiş sunumlarla ürünleri mükemmelleştirirken, bu teknolojiler müşteri deneyimini en üst düzeye çıkaracak heyecan verici bir potansiyel sunuyor. 

Apple, Google, Adobe, Facebook ve Microsoft gibi teknoloji devleri, bu teknolojiyi kullanarak hazırlanan yeni framework’lere, API'lere ve prototiplere yoğun bir şekilde yatırım yaparak bir sonraki seviyede gelecek sistemlere olan inançlarını göstermişlerdir. Örneğin Google, bazı reklam stratejilerini Sanal Gerçeklik ile birleştirmeye başladı. Apple, Artırılmış Gerçeklik teknolojisinin erişilebilir kullanımlarını günlük tüketiciye sunan ARkit adlı çığır açan yeni bir Artırılmış Gerçeklik yapısı geliştirdi.

Peki modern içerik pazarlamacısı için bunun anlamı nedir? Bu yazıda, Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik sistemindeki en son gelişmelere ve pazarlamacılar tarafından başarılı bir şekilde nasıl uygulandığına ve uygulanabileceğine bakacağız.

Sanal Gerçeklik ve Pazarlama

Sanal Gerçeklik, tamamen etkileyici bir deneyim sunan, simüle edilmiş, üç boyutlu dünyalar yaratır. Bu kapasite, Sanal Gerçeklik uygulamasının reklamcılık için mükemmel bir araç olduğu anlamına gelir. Sizi sanal bir eğlence yolculuğuna çıkarabilen araba reklamlarını veya bir tenis ürünü için sizi Wimbledon sahasına düşüren bir reklam hayal edin. Kulağa güzel geliyor öyle değil mi?

Sanal Gerçeklik teknolojisi, müşterilerin olumlu bir duygusal deneyimle, ürünle bağ kurmalarını sağlar. Bu duygusal bağın satışlar üzerinde doğrudan etkisi olduğu kanıtlanmıştır.  Bununla birlikte, Sanal Gerçeklik teknolojisi ile hazırlanan reklamların zorlukları da yok değil. Öncelikle şirketlerin, reklam içeriğiyle hedef kitleye nasıl ulaşacaklarını belirlemeleri gerekir. Sanal Gerçeklik ortamları, izleyicilerin kaçabileceği hayali bir dünya yaratır. Fakat kullanıcıların günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri bir ürünü alma niyetiyle kullanılması muhtemel bir ortam değil. (en azından henüz değil)

Sanal Gerçeklik reklamlarında etkiyi artırmak için, bir kullanıcının çıkarlarına yönelik benzersiz bir hedefleme gerektirir. Facebook gibi sosyal ağlar, ziyaretçilerin satın alma niyeti olmadan kullandığı platformlarda yoğun hedefli reklamların başarılı olduğunu kanıtlamıştır. Markalar, Sanal Gerçeklik alanındaki müşterilere ulaşmada müdahaleci olmayan bir yol arıyorsa, yaratıcı ve kişiselleştirilmiş bir hedefleme yöntemine ihtiyaç duyacaklardır.
Google'ın test laboratuarı Area 120’de sürdürülen testlerde, kullanıcı Sanal Gerçeklik gözlüğünü takarak kutuya baktığında kutu açılıyor ve sponsorlu bir video anında oynamaya başlıyor. Kullanıcı eğer  “Reklamı Geç” butonuna tıklamak isterlerse bunu “elle” yapıyor. Şu anda minimum olarak uygulanabilir bir ürün olarak kullanılan bu teknoloji, Google’ın Sanal Gerçeklik teknolojisiyle reklamcılık seçenekleri konusuna yatırım yapıyor olması, bu teknolojinin hayatımıza hızla gireceğini kanıtlar niteliktedir.

Artırılmış Gerçeklik ile Pazarlama

Artırılmış Gerçeklik ise, bir kullanıcının mevcut çevre görüşüne göre bilgisayar tarafından üretilen görüntüleri katlayarak kullanıcının var olan gerçekliğini artırması durumudur. Bilgisayarla oluşturulan bu görüntüler, kullanıcının ortamının alanındaki fiziksel nesnelerle etkileşime giren üç boyutlu simülasyonlar olabilir.

Google, Microsoft, Facebook, Snapchat, Instagram ve Apple gibi firmalar, Artırılmış Gerçeklik teknolojisiyle oluşturulan kamera filtrelerinden, etkileşimli mobil oyunlara bir çok prototip denemektedir.  Son zamanlarda, Artırılmış Gerçeklik teknolojisinin bazı yeni kullanımları, özellikle Apple'ın ARkit'i ile tanındı. WWDC 17 etkinliğinde Apple, daha fazla Artırılmış Gerçeklik uygulaması geliştiricisini App Store ile işbirliği yapmaya davet edecek yeni API'ler sundu. Apple'ın Artırılmış Gerçeklik için en yeni mobil framewok'ü olan ARkit, "Dünyanın en büyük Artırılmış Gerçeklik platformu" olarak rapor edildi. 

Ikea'nın mobil uygulaması, katalogtaki parçaları bir müşterinin evine veya ofisine yerleştirmek için Artırılmış Gerçeklik teknolojisini kullanıyor. Ikea kataloğunu odanın herhangi bir yerine yerleştirip, bir akıllı telefon kamerasının bu alana tutulmasıyla çalışan uygulama, alanın boyutlarına uygun bir şezlong, masa ya da herhangi bir mobilya koyacak şekilde çalışıyor. Bu uygulamayla birlikte potansiyel Ikea müşterileri, bir mobilyayı satın almadan önce kendi evinde veya ofisinde nasıl görüneceğini tam olarak görebiliyorlar.

Pazarlama Sektörü Gelişmiş Görme Sistemlerinin Kullanımına Nasıl Hazırlanabilir?

360 Derecelik Videolar

Günümüzde çoğu kullanıcı tarafından profesyonel bir 360 derecelik video yapmak çok çeşitli uygulamalar ve akıllı telefon aksesuarları ile mümkündür.  360 derecelik videolar aracılığıyla bu formatı destekleyen YouTube ve Facebook gibi platformlarda izleyicilere etkileyici bir Sanal Gerçeklik deneyimi sunulabilir. 

Canlı Yayınlar

Web seminerleri ve konferanslar gibi canlı yayınlanan iş etkinliklerinin "canlı" yönü kullanıcıları olayı gerçekleştiği anda izlemek için daha fazla teşvik ediyor ve canlı yayınlanan içeriklerde bulunan yorumlar bölümünde, birbirleriyle ve markayla etkileşim kuran kullanıcıların katılımı her geçen gün artıyor. 

Pazarlamacılar grup çalışması yapmalı, her alandaki uzmanlarla çalışmalı ve bu yolculuğun tüm aşamalarında gruplar arasında iş birliği yapmalıdır. Bu yeniden yapılandırma, kanal optimizasyonundan müşteri optimizasyonuna kayarak, yakın gelecekte daha gelişmiş sistemleri uygulamak için elverişli bir ortam sağlayacak bir müşteri deneyimi ile sonuçlanacaktır.

Bu gelişmiş teknolojiler sayesinde sunulacak daha kişiselleştirilmiş deneyimler, üretici-tüketici dinamiklerinde devrim yaratacak gibi görünüyor.

Kaynak: 1

 

Bu Gönderiyi Paylaş:

Bu gönderi Cemre Bağcı tarafından yayınlanmıştır.

Cemre Bağcı, 1989 yılının Temmuz ayında güller diyarı Isparta'da dünyaya gelmiştir. Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun olduktan hemen sonra iş hayatına Dijital Müşteri Temsilcisi olarak McCANN İstanbul'da başlayan Bağcı, metrobüsün insan haklarına aykırı bir ulaşım aracı olduğunu düşünerek İzmir’e taşınmaya karar vermiştir. İzmir’de ki 2 yıllık offline reklamcılık deneyiminin ardından dijital reklamcılığa geri dönmüştür. Yoga, uzun yürüyüşler, sinema gibi hobilerine ek olarak seyahat etmekten ve yeni yerler keşfetmekten büyük mutluluk duyar. AdresGezgini'nde Tasarım Bölümü'nde çalışmaktadır.

Yorum Yap

Son Gönderiler: